Gastvrij Zorgzaam Spiritueel

Visie & Missie

De kernwaarden van Sint Anna: Gastvrij, Zorgzaam en Spiritueel komen voort uit de statutair verankerde christelijke levensbeschouwing: eerbied, respect, solidariteit, barmhartigheid, rechtvaardigheid en naastenliefde.

Visie... Uniek mens zijn

Ieder mens wil zichzelf kunnen zijn, ook op oudere leeftijd. Binnen Sint Anna hebben we - vanuit de warmte en geborgenheid van de groep - aandacht voor ieder individu. We streven ernaar ieders ware ik te zien en laten elkaar in waarde. Het is onze overtuiging dat dat positief bijdraagt aan het geluk van onze bewoners, hun naasten, mantelzorgers en onze medewerkers. Vanuit onze christelijke achtergrond staan we voor respect, liefdevolle verzorging en ruimte voor ieders geloof.


Missie... Uniek mens blijven

Binnen Sint Anna kunnen religieuze en niet-religieuze ouderen waardig en gelukkig samenleven in kleine, hechte gemeenschappen. Wij onderscheiden ons door iedereen gastvrij te ontvangen. Daarbij tonen we oprechte interesse in elkaar en houden we rekening met de verschillende (religieuze) gewoonten. We bieden goede, professionele en deskundige zorg en begeleiding. Het geven van persoonlijke aandacht vinden we daarbij belangrijk. We willen graag dat mensen zich bij ons veilig, vertrouwd en thuis voelen.

 

Waarden

De kernwaarden van Sint Anna zijn: Gastvrij, Zorgzaam en Spiritueel. Deze komen voort uit onze christelijke levensovertuiging.

Gastvrij

Wij zijn vriendelijk, open, toegankelijk en hartelijk. We groeten elkaar en proberen iedere dag zo aangenaam en waardevol mogelijk maken.

Zorgzaam

We zijn sociaal, betrokken en helpen elkaar waar nodig. We hebben een luisterend oor en binnen de groep aandacht voor individuele wensen.

Spiritueel

We houden rekening met, hebben aandacht voor en geven ruimte aan ieders geloof en levensvragen.

 

Strategische uitgangspunten

De strategische uitgangspunten die Sint Anna hanteert om mensen uniek te laten zijn en te blijven:

  1. Mensgerichtheid
    Sint Anna richt haar focus op de leefwereld en niet op de systeemwereld.
  2. Welbevinden van bewoners en medewerkers is leidend
    Sint Anna stelt zich als doel dat bewoners en medewerkers gelukkig zijn.
  3. Het kwaliteitsmanagementsysteem is een middel en geen doel op zich
    Kwaliteit wordt bepaald door mensen. Systemen, protocollen en regels zijn ter ondersteuning.
  4. Financieel gezond blijven
    Sint Anna vindt een gezonde en stabiele financiële positie een gezamenlijke verantwoordelijkheid.
  5. Positionering in de markt, nu en in de toekomst
    De continuïteit van Sint Anna wordt gekenmerkt door een goede naamsbekendheid en samenwerking met andere partijen.